Monday, August 10, 2015

Pretty Little Studio - Fire!!

Hi everyone!!
Salut tout le monde!!

Today I have a second page to show you made with the Pretty Little Studio products! Like last one, I used again some products from the Gold Mine, but this time I used the copper papers. Let me show you:
Aujourd'hui j'aimerais vous montrer ma 2e page faite pour Pretty Little Studio ce mois-ci. Tout comme pour ma dernière page, j'ai utilisé la collection Gold Mine mais cette fois j'ai utilisé la couleur cuivre


OK, so on our last vacation, in Hilton Head, there was a fire in our building. Finally nothing bad happened and only one apartment of the whole building had to be evacuated, but that story with the alarm and firetrucks had us scared as…. can be! :) And beside the scary part there were some cute parts too, like my little one asking what would have happened if her little cover (which she sleeps with) would have burn, so for this and also to get it out of my system I guess, I decided to make a page about it.
Donc lors de nos dernières vacances, il y a eu un feu dans notre unité. Pas dans notre condo, mais on a quand même dû évacuer l'immeuble. Finalement il y a eu plus de peur que de mal, et à part toute cette panique il y a eu quelques petites perles entendues ici et là. ;) Assez pour vouloir en faire une page. 


This little firemen was also just perfect to support my story. It's part of a deck of card, size 5x7, containing many cute images with the letters A to Z. I found that the cute images can be used for many stories and I'll sure continue to dig in my packet for new pages.
Ce petit pompier dessiné sur une carte 5x7 était juste parfait pour documenter notre soirée mouvementée. Il fait parti d'un jeu de cartes comportant l'alphabet en entier. Sur les autres cartes il y a d'autres petites images assis cutes les unes que les autres que je pourrais m'imaginer utiliser pour d'autres histoires. 
I added some rain drops wood veener (not sure which company they are from) to the water. I think it's a fun and cute detail. :)
J'ai ajouté des gouttes de pluie en bois (je ne sais pas elles sont de quelle compagnie par contre) au bout du boyau d'arrosage. Je trouve que c'est un petit détail qui fait toute la différence sur ma page.


Under my picture and journaling I used some metallic copper paper. The pattern, I believe, should mimic waves, but turned on the side, I think it looks like flames. :)  I also used some aqua starry journaling cards and a wooden patterned paper.
Sous ma photo et mon texte j'ai utilisé des papiers métalliques cuivrés. Je crois que le motif devrait représenter des vagues, mais j'ai découvert qu'en le tournant sur le côté, il fait de belles flammes. :) J'ai aussi utilisé des cartes étoilées aqua et un papier à motif bois


To add small details to the bigger story (and the large chunk of journaling) I used a speech bubble. Perfect to note things people said. I also used some copper metallic label to add the date and place and I finished off the page with a red flair with a cute hand drawn arrow, as well as a "day in the life" label. I find it very easy and fun to add word labels because it makes it different than always using your handwriting to add details.
Pour ajouter de petits détails que je veux voir ressortir de mon gros bloc de texte, j'aime utiliser des bulles et des étiquettes. Les petites étiquettes avec des mots sont aussi super pour ajouter des détails sans avoir besoin d'utiliser notre propre écriture. Ca fait changement, ça ajoute de la couleur, c'est génial (même si c'est en anglais).

Voilà!
I hope you like it!!
Talk to you soon,
Voilà! J'espère que vous avez aimé.
On se reparle bientôt!!

Marie

1 comment:

Gab said...

Scary experience for you all ... glad you got to make such a cute page!