Monday, January 26, 2015

December Daily - Day 24

Hi everyone!
Salut tout le monde!

Day 24
Jour 24


I think this is the simplest day of the entire album. I probably was overwhelmed by the quantity of pictures I had to choose from. Sometimes it's best to let the pictures speak for themselves.

Je pense que le 24 est ma journée la plus simple de tout l'album! J'étais probablement débordée par la quantité de photos parmi lesquelles j'avais à choisir. Et parfois, on est aussi bien de laisser parler les photos et il n'y a pas grand chose à ajouter.





Small tip: when you have a picture that is really bad in term of quality, sometimes giving it a black and whit treatment will help lessen the mess. That's what i did here with this bottom picture. And because I didn't want it to look odd, I also turned another similar picture in the page in back and white.

Petit truc: quand vous avez une photo de vraiment mauvaise qualité, parfois la changer en noir et blanc aide à diminuer les dégâts. C'est ce que j'ai fait ici. Et comme je ne voulais pas que cette photo soit toute seule, j'ai transformé une autre photo dans ma page en noir et blanc.




Small labels here and there for added details is something I love to use!

J'adore utiliser de petites étiquettes ici et là pour ajouter des petits détails.

Ok, talk to you again soon. I still have 7 pages to show you. :)

Ok, on se reparle demain. Il me reste 7 pages à vous montrer. :)

Marie-Pierre

2 comments:

Nounette said...

A nouveau une bien belle journée! Merci pour l'astuce du noir&blanc, je ne connaissais pas!

Gab said...

Gorgeous - love how you used black and white pics